Пътна инфраструктура в България


пътища, пътна инфраструктура
Качеството на пътната инфраструктура е от изключително значение за развитие на икономиката на всяка държава. След членството на страната ни в Европейския съюз туристопотокът и товаропотокът значително се увеличи. Допреди няколко години се заделяха минимални средства за поддържане и ремонт на пътищата в България.Към декември 2005 г. дължината на магистралите е само 331 км.

Според едно проучване, България е на 135 – то място по качество на пътищата си. За да отговори на нарстващите изисквания като страна членка държавата предприе редица мерки да осигури качествен, удобен и сигурен транспорт. След като повече от 20 години транспортния сектор беше в застой, страната се насочи към отпусканите финансови потоци по оперативна програма „Пътна инфраструктура“ и през последните три години качеството и сигурноста по пътищата се подобриха значително – автомагистрала „Люлин“ е изцяло завършена, предстои финализирането и на автомагистрала „Тракия“ през януари 2013.

В същото време обаче, финансовите средства се насочват предимно към магистрали и главни пътища, а за местните общински пътища, които свързват малките населени места пари няма.В малките градове ремонт на пътната настилка не е правен с години. На много места липсва пътна маркировка, а дупките и неравностите по пътя, откритите шахти могат да бъдат причина за пътно – транспортни произшествия и неизправности по моторните превозни средства. Много хора са недоволни от факта, че плащат данъци и винетки а състоянието на пътната мрежа в някои участъци е в окаяно състояние. Кражбите на пътните знаци и указателни табели допълнително причиняват неудобство у пътуващите.